torsdag 24 juli 2014

Danmark - Billund - Legoland

En riktigt mysig, solig och härlig semester tripp till Legoland har vi haft. Lucas som nu är 8 år och fullkomligt ÄLSKAR lego fick en äkta drömresa.

I fullpackad bil drog vi och en förväntansfull Lucas äntligen iväg från Sundborns-byn.

 
 Jag fick mig en jätterolig och härlig överraskning innan vi hann lämna Falun.
Efter vägen stod dottern Lina med packad resväska och jag fattade inte inte ens då, att hon skulle följa med oss. Det tog enda till Örebro innan jag smält att de hade lyckats lura mig så :)
( Undrar fortfarande hur det gick till )
 
I Örebro stannade vi och tog fram pastasalladen och fika
 

 
Vi nattade över på hotell i Lerum och for in till Göteborg och Liseberg på kvällen innan vi på morgonen efter begav oss till hamnen där färjan till Danmark gick.
Vädret kunde inte bli bättre! sol och helt vindstilla :)

 
 
Äntligen framme i Lucas paradis!

 
 
Danmark - Billund - Legoland

 
 
Mitt i miniland.
 
 
Åktur genom Duploland.
 

 
En sån här bygger vi hemma! Lego Chima


 
Tok söta och lekfulla pinviner i Polar Land
 
 
lunch paus på saloonen

 

LEGO SHOP!
Oj! Det fanns en del byggen att välja på.


 
Mamma Maud, Dottern Lina och jag vilar tassarna vid Lego fontänen.

 
Å så vann hon sin rosa gris till slut. 

 
ATLANTIS by SEA LIFE


 
 
 
POLAR X-PLORER
Bjöd på en riktig tur!


 
Frukost på hotellet och Vykorten skrivs.
Trevligt med riktig post på lådan!

Hej Då Legoland och Danmark!
Vi kommer absolut tillbaka igen:)
 
 
 

 
 
Ha det
Hundfrissan
 

 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar